لزوم اجرایی‌سازی ماده ۱۱ آیین‌نامه

  • خانه
  • وبلاگ
  • لزوم اجرایی‌سازی ماده ۱۱ آیین‌نامه
دستور اجرای آیین‌نامه ماده 11 دولت
۲۶شهریور ۱۴۰۲

لزوم اجرایی‌سازی ماده ۱۱ آیین‌نامه

لزوم اجرایی‌سازی ماده ۱۱ آیین‌نامه حمایت از تولید و اشتغال‌آفرین دانش‌بنیان حوزه سلامت براساس مصوبه دولت

در این ابلاغیه وزارت بهداشت آموزش و درمان پزشکی از کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و نیز مراکز درمانی خواسته است تا براساس ابلاغیه آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت، بخشی از تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای مورد نیاز خود را از شرکت‌های دانش‌بنیانی که دارای مجوز رسمی از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی هستند خریداری نمایند.

براین اساس خرید تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان همچون ویستا تجهیز احیاء (پلتفرم نوآوری ویتا) که دارای مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی بوده و نیز تجهیزات مذکور را با ارائه گارانتی و خدمات پس از احیاء به خریداران عرضه می‌کنند، یک امر قانونی و به عبارت دیگر یک آیین‌نامه ابلاغی و لازم‌الاجرا است.

براساس تصویب دولت در این آیین‌نامه مراکز مذکور موظف هستند تا ۲۰ درصد از تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری نمایند.

با وجود تصویب این آیین‌نامه در هیات دولت متاسفانه مراکز و درمانگاه‌ها در اجرای این آیین‌نامه قدم موثری برنداشته بودند، لذا وزارت بهداشت با توجه به لزوم حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز امر صرفه‌جویی در هزینه‌های مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی با تاکید بر اهمیت این آیین‌نامه دستور اجرایی شدن و توجه به آن را به تمامی مراکز مرتبط صادر نمود.

پلتفرم نوآوری ویتا (شرکت ویستا تجهیز احیاء)

پلتفرم نوآوری ویتا (شرکت ویستا تجهیز احیاء) نیز با توجه به توسعه فعالیت‌های خود به ویژه در سال گذشته قصد دارد تا با عرضه خدمات بی‌سابقه‌ی احیاء و بازیابی تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای و با ارائه گارانتی و خدمات پس از احیاء به این تجهیزات گام بزرگی را در تامین تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی در سرتاسر کشور بردارد.

اجرای آیین‌نامه خرید ۲۰ درصد از تجهیزات سرمایه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان، میتواند یک قدم بسیار سودمند در ارائه خدمات درمانی کم‌هزینه و کاهش هزینه‌های مراکز درمانی در کشور باشد.

تمامی مراکز درمانی جهت خرید تجهیزات پزشکی با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت میتوانند با شماره ۰۲۱۶۶۸۱۲۰۷۴ تماس حاصل نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.