تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حوزه سلامت

  • خانه
  • وبلاگ
  • تصویب آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین حوزه سلامت
۳۰مرداد ۱۴۰۱

آیین‌‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین

آیین‌‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین با تصویب در جلسه هیات وزیران، به تمامی مراکز مربوطه ابلاغ گردید.

هیات وزیران در جلسه‌ای که برگزار شد، در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از یک سو و کمک به صنعت سلامت کشور جهت ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، این آیین‌نامه‌ را تصویب و به تمامی مراکز ابلاغ کرد.

در این آیین‌نامه با اشاره به اهمیت حوزه سلامت و نیز توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت اشتغال‌آفزینی و کاهش هزینه‌‌های بخش درمان، از مراکز فعال در حوزه سلامت خواسته شده است تا با توجه به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کمک به صنعت سلامت کشور، از ظرفیت‌های این شرکت‌ها بهره ببرند.

براساس این آیین‌‌نامه، وزارت بهداشت و تمامی مراکز بهداشتی و درمانی دولتی مکلف هستند حداقل ۲۰ درصد از تجهیزات سرمایه‌ای وارداتی مورد نیاز خود را با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از محل بازیابی تجهیزات پزشکی موجود تامین نمایند.

احیا-و-بازیابی-تجهیزات-حمایت-از-صنعت-سلامت
احیا و بازیابی تجهیزات حمایت از صنعت سلامت

براساس این آیین‌نامه مراکز بهداشتی و درمانی دولتی موظف هستند از منابع موجود داخلی از جمله تجهیزات پزشکی اسقاطی که امکان احیا و بازگشت به چرخه درمان را دارند، استفاده نمایند.

این آیین‌نامه در واقع طرح مصوب حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیانی است که علاوه بر اشتغالزایی و حمایت از نخبگان داخلی، امکان صرفه‌جویی اقتصادی برای صنعت سلامت کشور را فراهم می‌آورند.

شرکت‌هایی همچون پلفترم نواوری ویتا که اولین مرکز تخصصی احیای تجهیزات پزشکی در ایران است، می‌توانند با حمایت نهادهای مختلف امکان ویژه‌‌ای را برای تعالی و توسعه صنعت درمان در سراسر کشور به وجود آورند. زیرا در واقع فعالیت محوری و هدف چنین شرکت‌‌هایی استفاده بهینه از منابع داخلی و ایجاد فرصت برای نخبگان کشور است.

بیشتر بدانید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.