چگونه می‌توان کاهش هزینه‌های تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی را عملی کرد؟

  • خانه
  • وبلاگ
  • چگونه می‌توان کاهش هزینه‌های تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی را عملی کرد؟
کاهش هزینه شما را ویتا ضمانت می‌کند.
۱۹خرداد ۱۴۰۱

” کاهش هزینه‌های تجهیزات پزشکی شعار یا واقعیت؟”

کاهش هزینه‌های تجهیزات پزشکی شاید اصلی‌ترین دغدغه کارشناسان و مسئولان تجهیزات پزشکی هر مرکز درمانی باشد.

عواملی چون نگهداشت نامناسب، عدم کاربرد صحیح توسط پرسنل و نبود دانش کافی جهت استفاده بهینه عوامل اصلی ایجاد هزینه در بخش تجهیزات است.

آموزش به پرسنل و تسلط به دانش فنی به‌روز جهت کاربرد و نگهداشت تجهیزات برابر با کاهش بسیاری از هزینه‌های اضافی مراکز است.

پلتفرم نوآوری ویتا، اولین مرکز تخصصی احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی، با آموزش، داشتن دانش فنی بالا و تجربه در نگهداشت تجهیزات، تجهیزات پزشکی مورد نیاز شما را با ۲۰% هزینه واقعی خرید دستگاه، در اختیار شما قرار میدهد.

“بهترین راه کاهش حداکثری هزینه در بخش تجهیزات چیست؟”

همانطور که در بخش قبلی بیان شد، کاربری صحیح، سرویس و نگهداشت پیشرفته بیمارستانی و آگاهی از دانش فنی هر دستگاه مهم‌ترین عوامل کاهش هزینه هستند.

در بسیاری از مراکز درمانی کشور متاسفانه به دلیل عدم رعایت این موارد، بویژه به دلیل عدم وجود یک سیستم جامع و مانع سرویس و نگهداشت، بسیاری از تجهیزات زودتر از موقع لزوم از چرخه درمان خارج می‌شوند.

چنانکه بسیاری از این تجهیزات با وجود اینکه از برندهای بسیار با کیفیت جهانی هستند، به راحتی کنار گذاشته می‌شوند.

یکی از اهداف مهم احیا و بازیابی در ویتا علاوه بر یاری‌گر بودن برای مراکز در بحث هزینه، پیشگیری است.

پیشگیری از اتلاف منابع بیمارستان‌ها و جلوگیری از استهلاک و خواب دستگاه‌هایی که قابلیت کمک به بخش درمان را با کیفیت عالی دارند.

پلتفرم ویتا در تمامی این ‌زمینه‌ها آمادگی کامل برای همکاری با مراکز درمانی را دارد.

تخصص احیا و بازیابی
هنر احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی در ایران

 جهت کسب اطلاعات بیشتر ۰۲۱۶۶۸۱۲۰۷۴ تماس بگیرید.

“احیا و بازیابی چیست و چگونه سبب کاهش هزینه‌های تجهیزات پزشکی می‌شود؟”

احیا و بازیابی به عبارتی تعمیر، نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات در حد کارخانه‌ای و نو است.

دستگاه احیا شده دقیقا مانند یک تجهیز نو دارای گارانتی و خدمات پس از احیاء است.

کارشناسان فنی در ویتا با ارزیابی تجهیزات اسقاطی، در صورت امکان احیا، دستگاه را وارد پروسه احیا می‌کنند، این دستگاه پس از طی روند احیا به صورت کاملا بازیابی و نوسازی شده و با خدمات کامل، دقیقا با ظاهر و کیفیت کارکرد یک دستگاه نو به مرکز تحویل داده می‌شود.

هزینه احیا حداکثر ۲۰% هزینه خرید یک تجهیز نو است. لذا با عملیات احیا مرکز درمانی یک دستگاه کاملا سالم و زیبا با کیفیت اولیه‌ی کارخانه تحویل می‌گیرد. اما این تجهیز یک تفوات اصلی با تجهیز نو دارد. این دستگاه فقط با ۲۰% هزینه اصلی به دست می‌آید.

“چگونه از کاهش ۸۰درصدی هزینه اطمینان حاصل کنیم؟”

اولین مرحله در پذیرش تجهیزات گوناگون برای ورود به چرخه احیا، ارزیابی اولیه توسط کارشناسان است. در این ارزیابی تیم فنی با ارزیابی‌های انجام شده، هزینه تقریبی احیا را به دست می‌‌آورد.

اگر هزینه بیش از ۲۰% قیمت اصلی دستگاه باشد، احیا را دارای صرفه اقتصادی نمی‌داند.

گذشته از این یک پیش‌فاکتور برای مرکز درمانی صادر می‌شود. اگر آن مرکز پیش‌فاکتور را تایید کند، عملیات احیا و بازیابی شروع می‌شود.

تا زمانیکه پیش‌فاکتور تایید نشود هیچ هزینه‌ای بابت احیای دستگاه از مرکز دریافت نمی‌شود.

ضمانت کیفیت و کارکرد دستگاه چگونه تامین می‌شود؟

برخی‌ها شاید با دیدن کاهش هزینه‌ی ۸۰% این برداشت را داشته باشند که کیفیت دستگاه باید با دستگاه نو فرق داشته باشد.

اما واقعیت این است که دلیل به‌صرفه بودن احیا و بازیابی دقیقا همین است. زیرا شما در این پروسه به یک دستگاه با کیفیت کارخانه‌ای می‌رسید.

ضمانت این کیفیت با گارانتی ۱ساله، خدمات پس از احیای ۳ساله و پشتیبانی بسیار سریع یک تیم با دانش فنی بالا تامین می‌شود.

نمونه کارت گارانتی و خدمات پس از احیا صادره از پلتفرم نوآوری ویتا (vita)

کارت گارانتی و خدمات پس از احیا

علاوه بر این ویتا با صدور یک کارت با نام ویتا کارت، برخی از روش‌های کاربری را به پرسنل آموزش میدهد،تا استفاده نادرست از دستگاه سبب خسارت و هزینه به مراکز نشود.

در این رویکرد ویتا علاوه بر اعزام تیم فنی پس از احیای دستگاه بدون دریافت هیچ هزینه‌ای روشهای متداول استفاده از تجهیز مورد نظر و نیز برخی روش‌های نگهداشت صحیح دستگاه را به فرد مسئول آموزش می‌دهد.

احیا و بازیابی در واقع ارزانترین و قابل اعتمادترین روش تبدیل منابع بالقوه مراکز درمانی به یک ثروت بالفعل است. از سوی دیگر این صنعت ارزانترین روش تجهیز بیمارستانها در سراسر کشور خواهد بود.

 

       ویتا کارت نشان کیفیت محصول احیا شدهویتا کارت

“به کدام مراکز احیا و بازیابی اعتماد کنیم؟”

تاکنون صنعت احیا و بازیابی متاسفانه در ایران به صورت غیرقانونی و با هزینه نسبتا بالا انجام میگرفت. عدم گارانتی و خدمات پس از احیا نیز از مشکلات اساسی این تجهیزات بود.

با ورود طرح قانونی احیا و بازیابی در کشور و ارائه خدمات مناسب، ویتا اولین مرکز قانونی این صنعت در ایران به حساب می‌آید. علاوه بر فعالیت بسیار موفق این شرکت در یک سال گذشته باید گفت: مراکز جهت اعتماد به ویتا در سپردن تجهیزات خود، علاوه بر سابقه درخشان و رضایت تمامی مراکزی که تاکنون همکاری داشته‌اند موارد زیر نیز بسیار تاثیرگذار است:

  • داشتن مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی
  • قرار داشتن، زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
  • ثبت نام پلتفرم نوآوری ویتا در سامانه IMED اداره کل تجهیزات پزشکی
  • داشتن گواهی‌های فعالیت ملی و بین‌المللی همچون ایزو…
  • مجوز دانش بنیانی شرکت ویتا

بر این اساس باید گفت، اصالت و مرجعیت مراکزی که ادعای بازیابی و احیای تجهیزات پزشکی را دارند باید با سند و مدرک ثابت شده و از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی تایید شود.

اگر تجهیز اسقاطی دارید، کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.