دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت: راه اندازی نهضت احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی وظیفه معاونان توسعه در دانشگاه هاست.

  • خانه
  • وبلاگ
  • دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت: راه اندازی نهضت احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی وظیفه معاونان توسعه در دانشگاه هاست.
پلتفرم ویتا vita
۲۶دی ۱۴۰۰

“نهضت ریفربیش تجهیزات پزشکی”

” نهضت ریفربیش تجهیزات پزشکی باید از اولویت‌های معاونان توسعه در دانشگاه‌ها باشد”. دکتر عین‌الهی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی‌ها با بیان این نکته افزود این صنعت می‌تواند مسیر رشد یاری رساندن به تجهیزات درمانی کشور باشد.

ایشان در سخنان خود ابتدا با اشاره به تلاش فعالان حوزه سلامت در دنیا جهت تجمیع و ایجاد شرایط مطلوب در حوزه احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی، خاطر نشان کردند که در کشور ما به دلیل تحریم های ظالمانه، کمبود منابع مالی و برخی مشکلات دیگر مانند فساد، ما باید تلاش کنیم تا با از میان بردن موانع رشد و بهبود شرایط سلامت در کشور، از تمامی منابع و توان داخلی کشور استفاده نماییم.

نهضت ریفربیش لازمه صنعت درمان کشور
دکتر عین‌اللهی: نهضت ریفربیش لازمه صنعت درمان کشور

دکتر عین‌اللهی در ادامه با اشاره به اهمیت مسئولیت معاون توسعه وزارت بهداشت، گفت: معاون توسعه در وزارت بهداشت باید حافظ بیت المال  و مسئول اجرای قوانین باشد، معاونان توسعه در دانشگاه ها نیز باید با تصمیم گیری درست، وظیفه شناسی، اعمال قانون و توجه به اقتصاد مقاومتی تلاش خود را در جهت بهبود وضعیت فعلی کشور انجام دهند.

در این شرایط یکی از مهم ترین وظایف معاونان توسعه در دانشگاه ها پرداختن به بحث احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی در کشور است.

استفاده از توان داخلی میتواند راه گشای بسیاری از مشکلات در صنعت سلامت باشد. دکتر عین اللهی با تاکید بر اهمیت بازیابی تجهیزات پزشکی یکی از مسیرهای توجه به اقتصاد مقاومتی را پرداختن به صنعت بازیابی در کشور دانست.

ایشان برای تاکید بر اهمیت تسریع در حوزه بازیابی تجهیزات پزشکی و ایجاد فرهنگ استفاده از این تجهیزات با عنوان کردن نهضت احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی به اهمیت و ضرورت آن در صنعت سلامت کشور پرداخت.

در این سخنان دکتر عین اللهی شناسنامه دار کردن تجهیزات فعال و غیرفعال، تعیین تکلیف تجهیزات معیوب و راه اندازی نهضت بازسازی به عنوان بهترین روش برای استفاده از تجهیزات معیوب و تعیین تکلیف این تجهیزات را از مهم ترین مسائلی دانست که معاونان توسعه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید به آن بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.