سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت

  • خانه
  • وبلاگ
  • سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت
بازدید دکتر بنفشه
۱۱اردیبهشت ۱۴۰۲

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت جناب آقای دکتر بنفشه و هیات همراه در هفته اول اردیبهشت در بازدید از پلتفرم نوآوری ویتا، به عنوان بنیانگذار صنعت ریفربیش در ایران قول به مساعدت جهت ترویج صنعت ریفربیش در کشور داد.

در این بازدید جناب دکتر بنفشه با توجه به پیشرفت بسیار چشمگیر شرکت دانش‌بنیان ویستا تجهیز احیاء (ویتا) در طی فعالیت ۳ ساله خود اظهار امیدواری کرد تا با ورود بیشتر نهادهای فعال در حوزه تجهیزات پزشکی در صنعت احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی، بتوان این صنعت را در کشور نهادینه کرده و از مزایای بسیار ارزشمند و خدمات ارزنده آن برای یاری رساندن به صنعت سلامت کشور به ویژه در مناطق محروم بهره برد.

ایشان در این بازدید ضمن آشنایی با روند احیای و نوسازی تجهیزاتی اسقاطی، با پروسه بهبود کیفیت این تجهیزات و نیز خدمات ویژه ویتا به مراکز آشنا شد.

با توجه به نیاز کشور در صنعت سلامت به تامین تجهیزات و نیز کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها جهت خرید تجهیزات نو به نظر میرسد می‌توان صنعت احیا و بازیابی را به عنوان مهمترین یاری‌گر کشور در این حوزه نام برد.

دکتر ملک‌زاد مدیرعامل ویتا نیز در این بازدید با اعلام این امر که حمایت نهادهای فعال در حوزه سلامت به ویژه نهادهایی همچون وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، میتواند مسیر صنعت ریفربیش را تسهیل نماید، افزود با حمایت نهادهای مرتبط از شرکت‌های دانش‌بنیان همچون ویتا میتوان امیدوار بود که با تولید دانش و نیز به‌کارگیری نخبگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، کشور در مسیر رشد و پیشرفت قدم‌های بسیار بزرگی بردارد.

فعالیت پلتفرم نوآوری ویتا و ارائه خدمات کم‌نظیر آن به مراکز درمانی در سراسر کشور به عنوان یک طرح موفق از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این نوید را میدهد که در صورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان میتوان بسیاری از مشکلات و مسائل کشور را در حوزه‌های مختلف با تکیه بر منابع و نیروهای داخلی برطرف نموده و از پتانسیل کشور در حوزه‌های مختلف بهره‌برداری حداکثری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.