۲۸تیر ۱۴۰۰

“سخنان دکتر ملک‌زاد (مدیر پلتفرم نوآوری ویتا) در خصوص ضرورت و اهداف ایجاد این پلتفرم:”

سخنان دکتر ملک‌­زاد (مدیر پلتفرم نوآوری ویتا) در بیان اهمیت این پلتفرم برای کشور ایران بیان کرد: با توجه به شرایط بحرانی جامعه­‌ی جهانی به لحاظ شیوع ویروس کرونا از یک سو و نیز شرایط ویژه کشورمان به دلیل تحریمات ظالمانه و به تبع آن مشکلات دسترسی به تجهیزات پزشکی، ما در صدد هستیم تا همگام با جامعه جهانی به عنوان اولین مرکز رسمی ریفربیش تجهیزات پزشکی، صنعت سلامت کشور را یاری کنیم.

دکتر ملک‌زاد مدیرعامل ویتا
دکتر ملک‌زاد مدیرعامل ویتا

وی همچنین افزود: ریفربیش تجهیزات پزشکی در کشورهای پیشرفته جهان امری الزامی و بسیار متداول است. این کشورها با توجه به هزینه­های بسیار سنگین تجهیزات پزشکی، با کمک نیروهای متخصص و مهندسان فنی در این زمینه کار ریفربیش این تجهیزات را به صورت کاملا حرفه­ای انجام داده و سالیانه از خروج صدها و شاید هزاران تجهیز مختلف پزشکی از چرخه درمان جلوگیری می­کنند. بر این اساس مجموعه پلتفرم ویتا به عنوان تجربه ای بسیار ارزشمند برای جلوگیری از خروج ارز و نیز استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی در شرایط بحرانی فعلی روی کار آمده است تا بتواند جریان ریفربیش و بازچرخانی تجهیزات را به روندی متداول در کشور تبدیل کرده و دست بسیاری از دلالان و سودجویان را از تجهیزات سلامت کشور کوتاه نماید. البته باید توجه داشته باشیم که این مرکز به عنوان اولین مرکز ریفربیش تجهیزات پزشکی با وجود حمایت مستقیم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بسیاری از نهادها و سازمان­های دولتی و خصوصی با مسائل و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می­کند.

دکتر ملک‌­زاد در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم ما در مجموعه ویتا استفاده از نخبگان داخلی و دانش‌­آموختگان دانشگاه‌­های برتر کشور است که در این راستا ما برای تبدیل این نخبگان به نیروهایی متخصص و کارآمد از منتورها، مشاوران و اساتید بزرگ دانشگاهی بهره برده و از کلاس­های آموزشی و کارگاه‌­های عملی برای آنان بهره می­گیریم. ما معتقد هستیم وجود دانش و تجربه در کنار یکدیگر مهمترین عامل موفقیت مجموعه خواهد بود. وی در ادامه افزود: آنچه ما در پلتفرم نوآوری ویتا در صدد انجام آن هستیم در واقع یک هدف بسیار بزرگ با رویکرد ملی است، یعنی کمک به صنعت سلامت کشور. بنابراین حمایت از این پلتفرم و هموار کردن مسیر پیشرفت آن می­تواند به تحقق یک هدف ملی کمک کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.