حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه پلتفرم نوآوری ویتا

  • خانه
  • وبلاگ
  • حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه پلتفرم نوآوری ویتا
افتتاح ویتا
۲۳مرداد ۱۴۰۰

“دکتر ستاری: افتتاح پلتفرم ویتا نیاز کشور است.”

دکتر ستاری: افتتاح پلتفرم ویتا جزء اولویت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود، زیرا حوزه سلامت نیاز به نگرش مجدد در بحث استفاده از امکانات و کاهش هزینه‌ها دارد.

این مجموعه فناور با تعمیر، احیا و بهینه‌سازی تجهیزات پزشکی، ثروت را به چرخه اقتصاد پزشکی و حیات دوباره را به تجهیزات این حوزه برمی‌گرداند و سلامت را ارمغان جامعه می‌کند.

دکتر ستاری: دانش‌بنیان‌ها توانمندی خود را در ارتقای سلامت جامعه نمایان کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاح مرکز نوآوری ویتا، با بیان این‌که شرکت‌های دانش‌بنیان اثبات کردند می‌توانند کمک‌حال سلامت کشور باشند، گفت: فرصت بزرگی برای بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده است تا دانش‌بنیان‌ها توانمندی‌های نوآورانه و فناورانه خود را به کسب و کار تبدیل کنند.

بازار بکر برای تجهیزات دانش‌بنیان حوزه سلامت

ایشان، با اشاره به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در روند تحول نظام سلامت، افزود: بازار بکری برای تجهیزات دانش‌بنیان حوزه سلامت به وجود آمده و فرصت بسیار ارزنده‌ای برای رونق کسب‌وکارهای حوزه سلامت ایجاد شده است. این فرصت شاید در هیچ بازه زمانی دیگری وجود نداشته باشد و شرکت‌ها باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان از نقش راهبردی بخش خصوصی در کار راه‌اندازی مرکزی برای بازاحیای تجهیزات پزشکی گفت و ادامه داد: خلف ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و تبدیل مشکلات به راه‌کار، توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان است و نهادهای دولتی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این روند، نقش تسریع‌بخش و تسهیل‌کننده را ایفا می‌کنند.

“حمایت از فعالان دانش‌بنیان حوزه سلامت”

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، شیوع کرونا و تحریم، فرصت خوبی به وجود آورد تا دانش‌بنیان‌هایی چون ویتا، به بدنه سلامت کشور اثبات کنند که تکیه به دانش‌بنیان‌ها روشی مطمئن، سودآور و مفید برای سلامت کشور، ارزش‌آفرین و اشتغال‌زا است.

وی افزود: ویتا و مجموعه‌های فناور مشابه می‌توانند دامنه فعالیت خود را گسترش داده‌اند و گام را از تعمیر تجهیزات پزشکی به دیگر تجهیزات فناور و پیشرفته مانند تجهیزات آزمایشگاهی گسترش دهند.

ستاری به حمایت از فعالان دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: همچون گذشته از تیم های فعال و خلاق به ویژه در حوزه پزشکی، سلامت و تجهیزات آزمایشگاهی حمایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.