دستاوردهای مهم پلتفرم نوآوری ویتا در اولین سالگرد تاسیس این پلتفرم

  • خانه
  • وبلاگ
  • دستاوردهای مهم پلتفرم نوآوری ویتا در اولین سالگرد تاسیس این پلتفرم
پروژه ملی بازیابی و احیای تجهیزات پزشکی در ایران
۱۱آبان ۱۴۰۰

“دستاوردهای بازچرخانی تجهیزات پزشکی در ایران”

دستاوردهای بازچرخانی تجهیزات پزشکی در ایران، پلتفرم نوآوری ویتا با دستاروردهای چشمگیر خود در طول یکسال فعالیت خود شگفتی‌ساز شد.

مراسم سالگرد افتتاح پلتفرم نوآوری ویتا در حالی برگزار شد که این مجموعه به عنوان اولین مرکز رسمی احیاء و بازیابی تجهیزات پزشکی در کشور، با وجود مشکلات و موانع بسیار زیاد توانست اقدامات بسیار بزرگی را در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از تجهیزات احیاء شده در سراسر کشور انجام دهد.

ویتا مرکزی برای مدیریت هزینه تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها
ویتا مرکزی برای مدیریت هزینه تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها

پلتفرم نوآوری ویتا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همگامی و همدلی مراکز درمانی و بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای نخستین بار در ایران موفق شد مجوز فعالیت در زمینه احیاء و بازیابی تجهیزات پزشکی را از وزارت بهداشت و درمان کشور دریافت نماید.

این شرکت دانش‌بنیان همچنین توانست بسیاری از قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی این طرح را با همکاری نهادهای ذی ربط تدوین و تصویب نماید.

در طی یک سال از آغاز فعالیت رسمی این مرکز، تعداد قابل توجهی تجهیزات پزشکی اسقاط شده پس از شناسایی و انجام مذاکرات لازم با هزینه بسیار پایین بازیابی و به مراکز مربوطه ارسال گردید. در این طرح علاوه بر صرفه جویی بیش از یک میلیارد دلار و کاهش هزینه های تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی، همچنین بیش از ۵۰نیروی جوان و نخبه کشوری مشغول به فعالیت شدند.

پلتفرم نوآوری ویتا اقدامات مختلف در جهت ارائه خدمات با کیفیت، تلاش برای فرهنگ سازی استفاده از تجهیزات احیاء شده، کاهش هزینه های درمانی، تلاش برای تجهیز مراکز درمانی مناطق محروم با همکاری نهادهای مرتبط و نیز استفاده از نیروهای نخبه داخلی انجام داده است.

هدف اصلی این پلتفرم علاوه بر اقدامات ذکر شده، کمک به صنعت سلامت کشور در تامین بهینه تجهیزات پزشکی مورد نیاز در مراکز و تجهیز حداکثری مراکز درمانی در مناطق محروم است.

این پلتفرم در نظر دارد تا در طولانی مدت بتواند به هدف ملی و مقدس “دست یابی تمام مردم ایران زمین به مراکز درمانی با تجهیزات و ملزومات پزشکی با کیفیت” برسد.

با وجود اینکه تنها یک سال از آغاز فعالیت این مرکز می گذرد و همچنان برخی از موانع و مشکلات بر سر راه این هدف مقدس وجود دارد، اما این پلتفرم به بسیاری از اهداف کوتاه مدت خود دست یافته است.

همچنین این مرکز توانسته است در کنار اقدامات حائز اهمیت خود در عرصه احیای تجهیزات پزشکی، نیروهای بسیاری را در این زمینه آموزش دهد، به گونه ای که ساعات آموزشی این پلتفرم برای مدیران، مسئولان و علاقه مندان حوزه تجهیزات به بیش از ۱۶۰۰ ساعت رسیده است.

ویتا با نگاه به هدف ملی خود و با همکاری آنانی که عاشق وطن و آرزومند پیشرفت و آبادانی آن هستند، به مسیر سخت خود در رسیدن به مقصد نهایی و مقدس قدم برمی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.