نوسازی تخت جراحی

  • خانه
  • وبلاگ
  • نوسازی تخت جراحی
۵شهریور ۱۴۰۱

نوسازی تخت جراحی

نوسازی تخت جراحی با توجه به ارزش سرمایه‌ای این تجهیز پزشکی بسیار حائز اهمیت است.

در تمامی بیمارستان‌هایی که مجهز به اتاق عمل هستند، تخت جراحی موجود است. این تخت باید جهت انجام راحت عمل و آسایش بیمار و کادر درمان به تمامی حالات پوزیشن‌های جراحی دربیاید.

تخت جراحی بویژه امروزه دارای پیچیدگی‌های بسیار فنی است، تا امکان ارائه خدمات بهینه به بیمار را فراهم آورد.

این تجهیز پزشکی استراتژیک، در هنگام جراحی، فضا و سطحی مناسب برای انجام فرآیند جراحی و تثبیت وضعیت بدن بیمار فراهم می آورد. تخت های جدید اتاق عمل طوری طراحی شده اند که بیمار در حین جراحی بتواند در موقعیت های مورد نیاز جراح قرار گیرد. از جمله می توان ارتفاع آن ها را تنظیم و یا در جهت مطلوب و مورد نظر خم نمود. این تخت ها همچنین دارای چرخ و ترمز هستند که قابلیت جابجایی را برای آن ها فراهم می آورد.

حالات مختلف تخت عمل

  • از ناحیهٔ سر یا پا به پایین خم شود.
  • به یک طرف برگردانده شود.
  • بالا یا پایین آورده شود.
  • جهت انجام اعمال ژنیکولوژی (مثل هیسترکتومی واژینال) یا جراحی ناحیهٔ پا باز شده و پایین آورده شود. به عنوان مثال، در عمل جراحی منیسکتومی، ضروری است که پای بیمار از ناحیهٔ زانو خم شده و آویزان گردد تا جراح به راحتی به محل عمل دسترسی داشته باشد.
  • در برخی اتاق‌های عمل بین تخت عمل وبیمار یک پوشش برزنتی قرار می‌دهند تا جابجایی و بلند کردن بیمار توسط این پوشش انجام بگیرد و کار انتقال او آسان گردد.
تخت جراحی احیا و به‌روزرسانی در ویتا

لوازم و ضمایم تخت جراحی

  1. ترمز
  2. جادستی
  3. تسمه تخت
  4. تشک اسفنجی
  5. اسکرین بیهوشی
  6. تکیه گاه مخصوص پا
  7. محافظ شانه
  8. کیسه‌های شن
  9. بالشت زیرسری
  10. سیستم‌های انتقال هوا

احیا و به‌روزرسانی تخت جراحی

با توجه به نیاز مبرم اغلب بیمارستانها به تخت جراحی به ویژه یک تخت با امکانات و تکنولوژی به روز دنیا، پلتفرم نوآوری ویتا در راستای دسترسی  تمامی مراکز درمانی به چنین تخت‌هایی پروژه احیا و بازیابی تخت‌های جراحی اسقاطی را در دستور کار خود قرار داد.

در این راستا خط تخت‌های جراحی با فراهم شدن تمامی زیرساخت‌های فنی و سرمایه‌ای و دانشی این خط راه‌‌اندازی شد.

 تخت‌‌های جراحی علاوه بر احیا و بازیابی با افزوده شدن ضمایم و نیز به‌روزرسانی از لحاظ تکنولوژیکی به مراکز و بیمارستان‌‌ها تحویل داده می‌شود.

تیم فنی در ضمن به‌روزرسانی این تخت‌ها با افزودن ضمایم مهم و کاربردی به تخت از لحاظ کیفیت و ارائه خدمات، این تخت‌ها را در حد تخت‌های جراحی به روز در دنیا  به مراکز ارائه میدهد.

نکته:

احیا و بازیابی تخت‌های جراحی علاوه بر کاهش بسیار چشمگیر هزینه، میتواند تخت جراحی مرکز شما را مجهز به تکنولوژی روز دنیا و ضمایم مفید سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.