دیدار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت‌های تراز تجهیزات پزشکی

  • خانه
  • وبلاگ
  • دیدار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت‌های تراز تجهیزات پزشکی
دیدار معاون محترم علمی و فناوری با شرکت های دانش بنیان تراز
۲۰اردیبهشت ۱۴۰۲

دیدار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت‌های تراز تجهیزات پزشکی

دیدار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با شرکت‌های تراز تجهیزات پزشکی به همراه وزیر محترم بهداشت از جمله نشست‌های بسیار حساس و تاثیرگذار این دو نهاد با شرکت‌های دانش‌‌بنیان حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت بود.

در این دیدار آقای دکتر دهقانی با اشاره به اهمیت این شرکت‌ها در حوزه سلامت کشور، حمایت از شرکت‌هایی با چنین فعالیت و بهره‌‌وری برای کشور را از مسائل بسیار استراتژیک معاونت علمی و فناوری دانسته و قول به مساعد به ایجاد فضای مناسب برای شرکت‌های دانش‌۲بنیان در حوزه سلامتاشاره کرد.

دکتر دهقان در این دیدار اذعان کردند با توجه به نقش بسیار تاثیرگذار شرکت‌های فعال در این حوزه به ویژه شرکت‌های تراز حاضر در جلسه، حمایت مردم و مسئولین را از این شرکت‌ها خواستار شدند.

ایشان همچنین با اشاره به اهمیت کیفیت محصولات و خدماتی که از سوی این شرکت‌ها ارائه می‌شود، خاطر نشان کردند:

با توجه به اینکه شرکت‌های مذکور استانداردها و کیفیت مورد نیاز را رعایت می‌کنند بی‌تردید ما نیز باید با حمایت همه‌جانبه مسیر را برای رشد این شرکت‌ها آماده کنیم.

اگر به صورت ویژه  و اساسی شرکت‌های تراز در حوزه تجهیزات پزشکی را مورد حمایت قرار دهیم، قطعا این شرکت‌ها با شناخت از نیازهای بازار، به حل مشکلات این عرصه خواهند پرداخت.

الزام حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به حمایت جدی مقامات عالی و اسناد بالادستی کشور از جریان تولید علم و فناوری، اظهار کرد:

جان انسان‌ها برخوردار از بالاترین ارزش‌ها است و حوزه سلامت، حوزه‌ای است که با جان انسان‌ها سروکار دارد، بنابراین شرکت‌های تراز در این حوزه از اهمیت بسیار بالا برخوردار هستند و ما نیز با توجه به نیاز کشور به توسعه حوزه سلامت باید به مشکلات کلان این شرکت‌های تراز توجه کرده و مسیر رشد و تسعه آنها را فراهم کنیم.

اگر فضای فعالیت و بازار مناسب برای توانمندی‌های داخلی وجود داشته باشد، می‌توانیم به توفیقات چشمگیری دست پیدا کنیم

اما متاسفانه بسیاری از سازوکارهای پیچیده و سختگیری‌ها بلای جان این حوزه و توسعه فناوری‌ها در حوزه سلامت شده است.

باید برای تحول و دستیابی به یک نقطه مطلوب، جراحی‌هایی صورت دهیم که البته دردها و عوارض خود را دارد، اما در برخی موارد جراحی نکردن و تن ندادن به تغییر، منجر به مرگ می‌شود.

لذا تن ندادن به نقش‌آفرینی و تاثیر شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت بی‌شک وضعیت را وخیم‌تر خواهد کرد، لذا حمایت و تسهیل‌گری وظیفه نهادهای مختلف و نیز مردم در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان است.

در این دیدار دکتر ملک‌زاد مدیرعامل شرکت ویستا تجهیز احیاء (ویتا) نیز با اشاره به مشکلات و چالش‌های بسیار زیاد در حوزه صنعت احیا و ریفربیش، این صنعت را عامل بسیار مهمی در ارائه خدمات با کیفیت در حوزه تجهیزات پزشکی دانستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.