بازدید ریاست محترم جمهوری از دستاوردهای پلتفرم نوآوری ویتا (اولین مرکز تخصصی احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی) در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه صنعتی شریف

  • خانه
  • وبلاگ
  • بازدید ریاست محترم جمهوری از دستاوردهای پلتفرم نوآوری ویتا (اولین مرکز تخصصی احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی) در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه صنعتی شریف
ویتا VITA رئیس جمهوری مرکز تخصصی احیا و بازیابی
۲۰آذر ۱۴۰۰

“بازدید رئیس محترم جمهور از ویتا”

بازدید رئیس محترم جمهور از ویتا (اولین مرکز تخصصی احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی) در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دانشگاه صنعتی شریف.

 در این نمایشگاه که با حضور شرکت های فناور کشور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، ریاست محترم جمهور ضمن بازدید از غرفه پلتفرم نوآوری ویتا، صنعت احیا و بازیابی تجهیزات پزشکی را بسیار ارزشمند قلمداد کرده و خواستار گسترش فعالیت در این حوزه شد.

ریاست محترم جمهوری در این بازدید تا حدودی با برخی دستاوردهای مهم حوزه احیا و بازیابیی تجهیزات پزشکی در ویتا از جمله صرفه جویی ارزی، تجهیز مراکز درمانی، استفاده از منابع دستگاه های اسقاطی و کمک به مراکز درمانی کشور آشنا شدند.

از سوی دیگر آقای دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر ملک زاد مدیرعامل پلتفرم نوآوری ویتا ضمن تشریح اهم فعالیت های این مرکز، به برخی از مشکلات موجود بر سر راه ویتا از جمله موانع قانونی و برخی مشکلات دیگر پرداختند.

رئیس جمهور در غرفه ویتا
رئیس محترم جمهور در غرفه ویتا در نمایشگاه دانشگاه شریف

“دستور ریاست جمهور مبنی بر حمایت از ویتا”

دکتر رئیسی در واکنش به این سخنان، از دکتر ستاری معاون محترم علمی و فناوری ریاست جمهوری خواست تا ضمن حمایت از مراکزی چون پلتفرم نوآوری ویتا، تمامی موانع قانونی این فعالیت ارزشمند را برطرف نموده و سعی در گسترش این صنعت در کشور و نیز فرهنگ سازی استفاده از تجهیزات احیاء شده نمایند.

موانع موجود بر سار راه گسترش صنعت احیا و بازیابی در ایران از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران ویتا در گفتگو با رئیس جمهور بود.

دکتر ملک‌زاد با اشاره به اینکه نهادهایی همچون وزارت بهداشت و معاونت علمی همکاری بسیار نزدیکی با ویتا داشته‌اند، کارشکنی و مشک‌تراشی برخی از افراد سودجو و دلالان حوزه تجهیزات پزشکی  را از عوامل اصلی عدم توجه مراکز به بحث احیا دانست.

ایشان با تاکید بر سودآوری بسیار زیاد مراکز هم در فروش تجهپزات پزشکی به ویتا و هم در واگذاری این تجهیزات جهت احیا و بازیابی، حمایت از این صنعت را به نفع مراکز درمانی و اقتصاد کشور دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.